Poddziałanie 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania
Typ projektu I Inwestycje funkcjonalnie powiązane z tworzeniem systemu zintegrowanych węzłów przesiadkowych (ZWP). |
|
Beneficjent: |
Miasto Poznań |
Partner: |
brak
|
Okres realizacji (przewidywany): |
luty 2017 – październik 2020
|
Wartość projektu: |
13 050 731,45 zł
|
Dofinansowanie UE: |
8 960 148,17 zł
|
Zakres projektu:
Projekt obejmuje wybudowanie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych, umożliwiających dogodną zmianę środka transportu, łączących transport kolejowy, autobusowy, tramwajowy, samochodowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy. Projekt obejmuje budowę nowych, utwardzonych nawierzchni placów/zatok parkingowych o łącznej pojemności 207 miejsc postojowych, w tym 10 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami.
Projekt jest realizowany w następujących lokalizacjach:
- w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej (Parking - św. Michała) - budowa nowej, utwardzonej nawierzchni placu parkingowego o pojemności 100 miejsc parkingowych (w tym 4 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami) oraz ok. 30 stojaków rowerowych.
- w rejonie przystanku kolejowego Poznań-Strzeszyn, ograniczonego od północy ul. Biskupińską (Parking - Strzeszyn) - budowa nowej, utwardzonej nawierzchni placu parkingowego o pojemności 50 miejsc postojowych (w tym 3 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami) oraz ok. 30 stojaków rowerowych.
- w rejonie ul. Hetmańskiej, Starołęckiej, Wągrowskiej (parking Starołeka w formie zatoki parkingowej) - budowa nowej, utwardzonej zatoki parkingowej o pojemności 57 miejsc postojowych (w tym 3 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami) oraz ok. 30 stojaków rowerowych.
W każdej z trzech lokalizacji oprócz nowej nawierzchni powstaną:
- ciągi pieszo-rowerowe, stanowiące dojście do/z miejsc parkingowych,
- jezdnie manewrowe na placu postojowym,
- kanalizacja teletechniczna,
- kanalizacja deszczowa wraz z przyłączami,
- przyłącza kanalizacji elektrycznej, sanitarne i wodociągowe,
- ogrodzenie,
- bramownica,
- oświetlenie i monitoring wizyjny,
- automatyczne sanitariaty z dostępem dla osób z niepełnosprawnościami,
- elementy małej architektury,
- tablice informacyjne (informacja pasażerska) oraz drogowskazowe,
- zadaszenie i stojaki dla rowerów oraz zestaw naprawczy dla cyklistów.
Projekt obejmuje również instalację systemu zarządzania parkingami P&R wraz z integracją z istniejącym systemem centralnym. W skład systemu wchodzą: kasa biletowa, elektroniczna, interaktywna tablica informacji pasażerskiej, elektroniczne tablice drogowe, terminal wjazdowy i wyjazdowy oraz elektroniczna tablica zmiennej treści.
Obiekty zostaną ogrodzone i wyposażone w szlabany wjazdowe i wyjazdowe oraz będą dostępne za opłatą, stanowiącą równowartość biletu 24-godzinnego na przejazdy transportem publicznym (opłata obejmuje bezpłatne udostępnienie takiego biletu użytkownikowi) lub bezpłatnie dla posiadaczy dłuższego, sieciowego abonamentu czasowego (w systemie PEKA) na przejazdy takim transportem.
Efekty realizacji projektu:
- Liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 3 szt.
- Liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź” – 3 szt.
- Liczba miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” – 207 szt.
- Liczba miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” – 10 szt.
- Liczba zainstalowanych inteligentnych systemów transportowych – 1 szt.
- Liczba akcji i kampanii informacyjno-promocyjnych – 2 szt.
- Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych – 73,22 ton równoważnika CO2
Węzeł przesiadkowy w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej (Parking - św. Michała)Węzeł przesiadkowy w rejonie przystanku kolejowego Poznań-Strzeszyn, ograniczonego od północy ul. Biskupińską (Parking - Strzeszyn)Fotografie: Stowarzyszenie Metropolia Poznań