Węzeł przesiadkowy przy ul. Św. Michała w Poznaniu prawie gotowy!



W rejonie ulic: św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej, zakończyły się zasadnicze prace budowlane przed oddaniem do użytku parkingu typu Park&Ride (Parkuj i Jedź). Inwestycja powstała w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.


Mimo, że inwestycja wygląda na zakończoną, obiektu nie można oddać do użytku, ponieważ formalnie jest to cały czas plac budowy. Obiekt nie został podłączony do sieci elektroenergetycznej.

– Kiedy tylko spółka ENEA Operator wykona przyłącze elektryczne, na terenie parkingu będzie można uruchomić oświetlenie, a także przystąpić do testów urządzeń, lokalnego systemu parkingowego i jego komunikacji z Nadrzędnym Systemem Integracji ZTM-u – informuje Maja Chłopocka-Nowak, kierownik ds. komunikacji i koordynacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie. Po zakończeniu testów dokonany zostanie odbiór prac, i po tym z obiektu będą mogli korzystać mieszkańcy. Zgodnie z planem, parking powinien być oddany do użytku najpóźniej do końca października tego roku.

Parking będzie dysponował 100 miejscami postojowymi, w tym 4 dla osób z niepełnosprawnościami, i infrastrukturą nie tylko dla właścicieli samochodów osobowych, ale też pieszych i rowerzystów.

Już zostały wykonane nowe nawierzchnie przeznaczone dla ruchu samochodów osobowych oraz pieszych, elementy małej architektury, przebudowano istniejącą kanalizację deszczową, ustawiono nowe oświetlenie, są nowe zjazdy z ul. Św. Michała i Świętojańskiej. Od strony ulicy Św. Michała parking zostanie skomunikowany również z ruchem pieszych i rowerzystów.
Prowadząca do ogrodzonego parkingu ścieżka rowerowa będzie uzupełnieniem projektowanego traktu dla jednośladów biegnącego wzdłuż ul. Warszawskiej. W ramach inwestycji zamontowane zostaną stojaki rowerowe dla 30 rowerów, wiata już stoi. Powstanie również infrastruktura informacyjna i teletechniczna – m.in. tablice informacyjne oraz biletomat. Ponadto parking zostanie wyposażony w automatyczną toaletę.

Obiekt przy ul. Św. Michała wpisuje się w politykę Miasta, zgodnie z którą mieszkańcy zachęcani są do rezygnacji z samochodów na rzecz rowerów i komunikacji publicznej.

Inwestycja jest finansowana ze środków miasta oraz dofinansowana z budżetu UE, jest realizowana w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Poznania.

Nadzór nad przebiegiem realizacji inwestycji sprawuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o..























Fotografie: Stowarzyszenie Metropolia Poznań