Władze Stowarzyszenia Metropolia Poznań:
- Walne Zgromadzenie Członków zwane Radą Metropolii,
- Zarząd,
- Komisja Rewizyjna.
Rada Metropolii – w skład której wchodzą włodarze jednostek samorządu terytorialnego należących do Stowarzyszenia – podjęła decyzję o wyborze członków najważniejszych organów statutowych Stowarzyszenia.
Zadania Zarządu dotyczą głównie wykonywanie uchwał Rady Metropolii, a także reprezentacji i kierowania działaniami Stowarzyszenia Metropolia Poznań, w tym w zakresie przygotowania i wdrażania Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania. Z kolei do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy kontrola zgodności działań organów Stowarzyszenia ze Statutem, uchwałami Rady Metropolii i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a także opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego sporządzonego przez Zarząd.
Zarząd Stowarzyszenia Metropolia Poznań: Prezes Zarządu – Jacek Jaśkowiak – Prezydent Miasta Poznania
Wiceprezes Zarządu – Jan Grabkowski – Starosta Poznański
Drugi Wiceprezes Zarządu – Tadeusz Czajka – Wójt Gminy Tarnowo Podgórne
Członek Zarządu – Marian Szkudlarek – Burmistrz Miasta i Gminy Swarzędz
Członek Zarządu – Marcin Wojtkowiak – Wójt Gminy Czerwonak
Komisja Rewizyjna: Członek Komisji - Bartosz Derech – Wójt Gminy Rokietnica
Członek Komisji - Małgorzata Machalska – Burmistrz Miasta Luboń
Członek Komisji - Przemysław Pacholski – Burmistrz Miasta i Gminy Kórnik
Członek Komisji - Tomasz Szrama – Burmistrz Obornik
Członek Komisji - Grzegorz Wojtera – Wójt Gminy Suchy Las
Celem działania Stowarzyszenia jest wspieranie idei samorządu terytorialnego oraz obrona wspólnych interesów członków stowarzyszenia, a w szczególności wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego Metropolii Poznań oraz współpracy gmin i powiatów w tym zakresie.