Opublikowane na Serwis Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Poznania w ramach WRPO 2014+ (http://zit.metropoliapoznan.pl/)
Budowa Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego Murowana Goślina
Poddziałanie 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania Typ projektu I Inwestycje funkcjonalnie powiązane z tworzeniem systemu zintegrowanych węzłów przesiadkowych (ZWP).
Beneficjent:
Gmina Murowana Goślina
Partner:
Powiat Poznański
Okres realizacji:
maj 2016 – marzec 2018
Wartość projektu:
5 088 834,74 zł
Dofinansowanie UE:
4 199 004,01 zł
Zakres projektu: 1. Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Murowanej Goślinie
budowa parkingu P&R przy ul. Kolejowej z oświetleniem: 37 miejsc parkingowych dla samochodów (w tym 3 dla osób niepełnosprawnych), 1 miejsce parkingowe dla busów, 100 miejsc parkingowych dla rowerów
budowa parkingu P&R przy ul. Szkolnej z oświetleniem: 36 miejsc parkingowych dla samochodów (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych) oraz 2 ciągi piesze
przebudowa ulicy Szkolnej: przebudowa 3 skrzyżowań i ulicy wraz z oświetleniem, zatoka autobusowa, chodniki, ścieżka rowerowa oraz parking z 30 miejscami parkingowymi (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych)
budowa ścieżki rowerowej w ul. Gnieźnieńskiej
2. Działania informacyjno-promocyjne
Ciekawostki:
projekt stanowił kolejny etap rozbudowy infrastruktury dla podróżnych w obrębie węzła przesiadkowego; w okresie wcześniejszym zmodernizowano m.in. perony i przejścia dla pasażerów, zatoki i przystanki autobusowe itp.
liczba osób zamieszkująca w promieniu 3 km od węzła: 13 765
miejscowości w obszarze oddziaływania projektu: Złotoryjsko, Mściszewo, Rakownia, Murowana Goślina, Boduszewo, Trojanowo, Przebędowo, Wojnowo, Łopuchowo, Łopuchówko, Szlachęcin
w ramach działań informacyjnych i promocyjnych promujących zmianę zachowań komunikacyjnych i przesiadkę na transport niskoemisyjny zrealizowano m.in.: rajd rowerowy, znakowanie rowerów, mini maraton rowerowy dla dzieci, spotkania z przedstawicielami Straży Miejskiej
w projekcie uwzględniono zasady uniwersalnego projektowania i zastosowano rozwiązania zwiększające dostępność, w tym: miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, tablice informacyjne z inskrypcjami w alfabecie Braille’a
Efekty realizacji projektu:
liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
całkowita długość nowych lub przebudowanych linii komunikacji miejskiej - 0,572 km
liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź” – 2 szt.
lliczba miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” – 104 szt.
liczba miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” – 7 szt.
liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 100 szt.
długość wybudowanych dróg dla rowerów – 1,14 km
liczba nowych/ zmodernizowanych punktów świetlnych – 20 szt.
liczba akcji i kampanii informacyjno-promocyjnych – 1 szt.
szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych – 338,9 ton CO2
Fotografie: Stowarzyszenie Metropolia Poznań
Materiał filmowy nt. węzła przesiadkowego Murowana Goślina