Poprawa efektywności transportu poprzez budowę ścieżki rowerowej Radojewo - Biedrusko w gminie Suchy Las II etap
|
||
Beneficjent: |
Gmina Suchy Las |
|
Partner: |
brak |
|
Okres realizacji (przewidywany): | sierpień 2017 – czerwiec 2018 | |
Wartość projektu: |
2 252 295,71 zł |
|
Dofinansowanie UE: |
1 882 746,16zł |
Zakres projektu:
Inwestycja została zlokalizowana w ciągu drogi powiatowej Radojewo-Biedrusko i stanowi II etap budowy trasy rowerowej w tym rejonie (I etap zrealizowany ze środków RPO poza ZIT).
Projekt objął m.in. następujące działania
- Budowa trasy rowerowej na odcinku Radojewo-Biedrusko (odcinek od Łysego Młyna do Biedruska) o długości 2,67 km wraz z infrastrukturą towarzysząca, w tym 6 lamp LED hybrydowych, wiata rowerowa w okolicy ośrodka Łysy Młyn, zatoka autobusowa
- Nazdór inwestorski
- kampania informacyjno-promocyjna promująca niezmotoryzowany transport indywidualny
Znaczenie projektu:
- Celem główny projektu była poprawa poziomu i jakości życia społeczności powiatu poznańskiego, w tym Gminy Suchy Las oraz ograniczenie zanieczyszczenia powietrza poprzez przyspieszony rozwój czystych, bezpiecznych, spójnych, funkcjonalnych i efektywnych form niezmotoryzowanego transportu indywidualnego.
- Założenia projektu zakładają następujące rezultaty i oddziaływanie: zwiększenie spójności i intermodalności systemu transportowego, poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżnych, zwiększenie liczby korzystających z rowerów w codziennych dojazdach, zmniejszenie emisji pochodzącej ze zmechanizowanych środków transportu, zmniejszenie antropopresji, spadek poziomu hałasu, wzrost jakości życia mieszkańców
Ciekawostki:
- Projekt stanowi kolejny etap inwestycji. W etapie I w latach 2016-2017 za kwotę 1,2 mln zł pochodzącą częściowo ze środków WRPO (poza ZIT) zrealizowano trasę rowerową o długości 1,7 km od Radojewa do Łysego Młyna. Gmina zbudowała ten odcinek trasy jako element dużego projektu, którego liderem było MPK w Poznaniu (projekt o wartości całkowitej niemal 100 mln zł zakładał także m.in. zakup 20 tramwajów, uruchomienie systemu informacji pasażerskiej oraz montaż stojaków rowerowych na trasie PST).
- W projekcie uwzględniono zasady uniwersalnego projektowania i zastosowano rozwiązania zwiększające dostępność, w tym: wzdłuż trasy zrealizowano specjalne przejścia dla osób niepełnosprawnych zbudowane z płytek ostrzegawczych z wypustkami okrągłymi, zaplanowano także dodatkową sygnalizację akustyczną ułatwiającą osobom niepełnosprawnym orientację przy przejściach, dodatkowe elementy odblaskowe wmontowane w krawędzie ścieżki powinny zwiększyć bezpieczeństwo osób słabowidzących.
Efekty realizacji projektu:
- Długość wybudowanych dróg dla rowerów – 2,67 km
- Liczba wybudowanych obiektów B&R – 1 szt.
- Liczba stanowiska postojowych w wybudowanych obiektach B&R – 18 szt.
- Liczba nowych/zmodernizowanych punktów świetlnych – 6 szt.
- Liczba akcji i kampanii informacyjno-promocyjnych – 1 szt.
- Szanowny roczny spadek emisji gazów cieplarnianych – 9,82 ton CO2
Fotografie: Stowarzyszenie Metropolia Poznań
Materiał filmowy nt. trasy rowerowej i projektu